Translate

Wednesday, May 10, 2017

Design Interior Rumah Kecil

Bagi mereka yang mendiami rumah bersaiz kecil sudah tentu penggunaan ruang perlu dimaksimakan sebaik mungkin. Susunan barang haruslah teratur dan tidak terlalu banyak menyimpan barang yang tidak perlu.

Tetapi bagaimana mencari ruang untuk menyimpan barang yang kecil selain dari menyimpannya didalam almari. Stor mungkin satu salah satu opsyen tetapi adakalanya agak leceh mengambil barang yang kerap digunakan. 

Untuk design interior rumah kecil lagi comel memerlukan kreativiti penggunaan binaan sedia-ada. Perhatikan pada binaan tangga dibawah.

Camperdown House
Photo by Henarise Pty Ltd - Discover home design design inspiration

Ia agak praktikal untuk mempunyai sebuah tangga ke tingkat atas sesebuah rumah bertingkat yang mampu menempatkan laci pada anak tangga tertentu. Mungkin tidak perlu membina laci pada setiap anak tangga, memadai untuk beberapa anak tangga di sepertiga tangga tersebut.

Idea ini memang mengujakan namun kos binaannya mungkin agak tinggi. 

Jadi, siapa kata untuk design interior rumah kecil tidak banyak yang dapat dilakukan, Ianya lebih kepada mencari sudut-sudut tertentu yang boleh diubahsuai untuk dijadikan tempat penyimpanan yang sesuai.

Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment

Translate